بازدید: 549 | تاریخ انتشار : 17 اسفند 1395
جاده خنداب، یکی از جاده‌های پُر حاشیه استان مرکزی است که روزانه عده‌ای را به کام مرگ فرو می‌برد.
به گزارش پایگاه خبری نسیم خنداب، شهرستان ۷۰ هزار نفری خنداب یکی از شهرستان‌های محروم استان مرکزی است، این شهرستان از نظر داشتن امکانات مناسب بهداشتی، جاده‌ای و بسیاری از ملزومات که در راستای رفاه مردم است از حداقل‌ها برخوردار بوده و یکی از محروم‌ترین شهرستان ها در استان است.

 

جاده خنداب، یکی از جاده های پُرحاشیه استان است که سالانه جان بسیاری از مردم، به خصوص ناشناسان را می گیرد، این جاده تا زمانی که خنداب به شهرستان تبدیل نشده بود، حجم ترافیک نسبتا کمی داشت، ولی از زمانی که شهر خنداب میزبان مجتمع هسته‌ای و از بخش به شهرستان تبدیل شد، کم کم بر ترافیک جاده خنداب افزوده شد.

به گفته برخی از رانندگان خندابی، در گذشته محور خنداب تا پل دوآب خاکی بوده و تعریض نشده به حال خود رها شده بود و سالانه چند مورد تصادف بیشتر به وقوع نمی‌پیوست که اکثرا هم منشأ انسانی داشت؛ مثل اینکه گاها در مسیر اصلی جاده، کنده‌کاری، تخلیه آجر و غیره را انجام می دادند.

اما اکنون که بسیاری از مردم شهر خنداب روزانه به دلایل مختلفی در این مسیر تردد می کنند، شاهد افزایش حجم ترافیک در جاده اصلی خنداب و محورهای مواصلاتی این شهرستان هستیم.

کمبود اعتبار درد مشترک تمام پروژه‌های بر زمین مانده

بسیاری از مسئولین و رؤسای ادارات روزانه در این مسیر تردد می کنند و با واقعیات تلخ این جاده آشنا هستند و تلاش می‌کنند تا نقاط حادثه خیز این جاده را برطرف کنند و عملیات تعریض باقیمانده از جاده را انجام  دهند، در طول سال جلسات متعددی برای بازسازی و ترمیم نقاط تخریب شده و رفع نقاط حادثه خیز انجام می دهند، پیشنهادات بسیار خوبی از زبان مسئولین شهرستان در این جلسات بازگو می شود، اما در زمان اجرایی شدن این پیشنهادات تازه متوجه می شوند که اعتبار برای آن ندارند.

شهرستانی که وجود مجتمع آب سنگین آن باعث شده تا کشورهای غربی با مسئولین سیاسی ما بر سر میز مذاکره بنشینند؛ اهمیت این شهر را بیگانگان خوب درک کرده‌اند اما رنج مردمان این شهر برای مسئولین ناآشنا است، در اواخر دولت دهم نزدیک به ۴۰ کیلومتر از مسیر ۵۰ کیلومتری خنداب تا پل‌دوآب تعریض و بخشی از آن روکش آسفالت شد، در آن سال ۱۱ کیلومتر از نقاط حادثه خیز جاده که هر روز شاهد تصادفات متعددی در آن هستیم رها شد و تاکنون تعریض نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خنداب در یکی از همین جلسات گفت: برخی از محورهای شهرستان خنداب حادثه خیز هستند که همین امر موجب بروز تصادفات جبران ناپذیر می شود.

وی بر این مطلب که اصلاح برخی از محورها نیاز به اعتبار ندارد، گفت: پیچ های حادثه خیز و نداشتن شانه خاکی در محوز ملایر موجب می شود تا ما شاهد تصادفات ناگوار در این جاده باشیم، اداره راه می تواند با ماشین‌آلاتی که در اختیار دارد نسبت به رفع آنها اقدام و نزدیک به ۸۰ الی ۹۰ درصد مانع از بروز این حوادث شود.

وقتی چنین صحبت هایی از فرمانده انتظامی شهرستان که اشرافیت کامل به این موضوع دارد را می شنویم، درمی یابیم که کم کاری‌هایی از سوی مسئولین ادارات انجام می شود، جاده ملایر به خنداب یکی از محورهای بسیار خطرناک شهرستان است که حاشیه مناسبی برای پارک ماشین ندارد.

همانطور که فرمانده انتظامی شهرستان به آن اشاره کرده بود، اصلاح برخی از نقاط حادثه خیز نیازی به اعتبار ندارد و می‌توان آن را با ماشین‌آلاتی که در اختیار ادارات است اصلاح یا حاشیه مناسب برای جاده بسیازیم.

انتهای پیام/ف

تگها: شهرستان خنداب, محور پل دوآب-خنداب, تعریض جاده, جاده مرگ

کانال تلگرامی نسیم خنداب
» مطالب مشابه

نظرات:

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *