بازدید: 101 | تاریخ انتشار : 7 شهریور 1396
محور خنداب-ملایر، شاه خط اصلی است که روستاهای زیادی در این محدوده قرار دارند، محوری که به علت عرض کم و نبود راه فرار و گریز برای خودروهای عبوری، سالانه جان تعداد زیادی از مسافران را می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری نسیم خنداب، جاده‌های نامناسب شهرستان خنداب از مهمترین مشکلات مردم این منطقه است که با گذشت بیش از ۱۰ سال از شهرستان شدن آن تاکنون اقدام قابل توجهی در این خصوص انجام نشده است. وضعیت نامناسب و خطرناک جاده‌های خنداب سالانه خسارات جانی و مالی زیادی به مردم این شهرستان وارد می‌کند، تا جایی که این مسئله برای مردم  شهرستان خنداب تبدیل به معضلی بزرگ و رفع آن  تبدیل به رویا شده است.

شاه خط اصلی خنداب-ملایر توجه جدی مسئولین را می‌طلبد

محور خنداب-ملایر، شاه خط اصلی است که روستاهای زیادی از قبیل  سلطان‌آباد، محمودآباد، بابارئیس، قالیباف و محمدآباد در این محدوده قرار دارند، محوری که به علت عرض کم و نبود راه فرار و گریز برای خودروهای عبوری، سالانه جان تعداد زیادی از مسافران را می‌گیرد.

شهروند خندابی:

 یکی از شهروندان خندابی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری نسیم خنداب، درخصوص این محور گفت: بیش از ۱۰۰ روستا در این مسیر قرار دارد، که تردد اتوبوس‌های عبوری، وجود مجتمع آب سنگین، پیچ‌های زیاد و نبود شانه مناسب باعث افزایش تردد و بالا رفتن آمار تصادفات در این محور شده است.

وی افزود: بیشتر تصادفات این محور در حد فاصل روستای حاجی‌آباد و قزل‌قلعه رخ می‌دهد، اهالی این منطقه از مسئولان درخواست دارند، هر چه زودتر به این محور رسیدگی کنند.

 ۵ نقطه حادثه‌خیز محور خنداب-ملایر در دست بهسازی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان خنداب:

شمسی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان خنداب با اشاره به عملیات بهسازی در محور خنداب-ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: سال گذشته عملیات بهسازی در محور خنداب-ملایر آغاز شد و ۵۰۰ متر از این محور عملیات زیرسازی صورت گرفت، اما به علت مشکلات فنی ماشین‌آلات اداره راهداری عملیات اجرایی پروژه تعطیل شد.

شمسی اظهار کرد: نزدیک به دو ماه است عملیات در گردنه محمدآباد مجدد آغاز و شانه‌ریزی جاده در مسافت ۴ کیلومتر و عرض ۵ متر از دو سمت جاده انجام شده است.

وی افزود: عملیات در این محور شامل ۳۶ کیلومتر در دو مسیر رفت‌وبرگشت است و امیدواریم تا پایان امسال بهسازی ۵ نقطه حادثه‌خیز این محور به اتمام برسد، برخی از این نقاط نیاز به ۳۰ هزار مترمکعب بار ریزی دارند.

تکمیل پروژه خنداب-ملایر نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان خنداب با اشاره به اعتبار مورد نیاز این پروژه، بیان کرد: تکمیل این محور نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است که از بودجه‌های شهرستانی ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مختص به ساخت راهدارخانه و روکش آسفالت برای این پروژه در نظر گرفته شده است ولی هنوز این اعتبار به مرحله تخصیص نرسیده و اداره راهداری شهرستان خنداب به صورت امانی در حال بهسازی این محور است.

نِشَست محور خنداب-ملایر به دنبال نفوذ باغات کشاورزی به حریم جاده

شمسی، تصریح کرد: به دلیل اینکه در گذشته نظارت کافی وجود نداشته است تعدادی از باغات به حریم جاده وارد شده‌اند که آبیاری این اراضی، باعث نِشَست بخشی از جاده و ایجاد ترک در این محور شده است که از اهالی منطقه درخواست داریم برای سرعت بخشیدن به روند کار حریم جاده را آزاد کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان خنداب، متذکر شد: عملیات در این محور فقط در حریم جاده و توسط نیروهای اداره راهداری شهرستان خنداب انجام می‌شود و هیچ مبلغی نیز به کشاورزانی که مزارع و باغات آن‌ها به داخل حریم جاده نفوذ کرده پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به عملیات اداره راهداری در محور خنداب-ملایر، گفت: حریم جاده در این محدوده ۱۷ متر است که عملیات اداره راهداری در ۱۲ متر از آن در حال انجام است. اما در محدوده روستای قالیباف باغات برخی از کشاورزان به داخل این حریم نفوذ کرده که امیدواریم با همکاری کشاورزان هرچه زودتر این مشکل نیز برطرف شود.

در حال حاضر عملیات در این محور توسط دو دستگاه گریدر، کامیون و یک دستگاه لودر در حال انجام است.

پیشرفت ۸۰ درصدی محور پل‌دوآب-خنداب

شمسی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی محور پل‌دوآب-خنداب گفت: زیرسازی این محور تقریبا به اتمام رسیده و با نصب ابنیه و اتمام عملیات کار آسفالت محور را آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعریض و نصب ابنیه این محور توسط دو پیمانکار در حال انجام است.

انتهای پیام/ف

تگها: نسیم خنداب, محور خنداب-ملایر, ۵ نقطه حادثه‌خیز, عرض کم محور خنداب-ملایر, تخصیص اعتبار

کانال تلگرامی نسیم خنداب
» مطالب مشابه

نظرات:

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *