بازدید: 107 | تاریخ انتشار : 14 آذر 1396
مردم شهرستان خنداب بیش از ۶ سال است که چشم انتظار تکمیل و ایمن‌سازی محور پل‌دوآب-خنداب هستند، پروژه‌ای که به گفته مسئولان، مشکل اصلی آن برای تکمیل عملیات بهسازی و ایمن‌سازی، عدم تخصیص اعتبار و مسائل مالی است.
به گزارش پایگاه خبری نسیم خنداب، گردنه «دهچال» به «فوران» در بخش مرکزی شهرستان خنداب در یکی از مسیرهای ارتباطی استان مرکزی و همدان قرار گرفته است و پیچ «نصیرآباد» نیز مرز ارتباطی شهرستان خنداب و استان همدان محسوب می‌شود. 

نقاط حادثه‌خیز این محورها سالانه منجر به بروز حوادث متعدد رانندگی می‌شود. از این‌رو سالیان متمادی است که اصلاح قوس گردنه «فوران» و پیچ «نصیرآباد» جزو مطالبات اصلی مردم شهرستان خنداب بوده است.

از اوایل مهرماه امسال اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان خنداب با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه روح‌الله استان مرکزی اقدام به اصلاح و رفع این دو نقطه حادثه‌خیز در این منطقه کرده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل شهرستان خنداب:

اصلاح و حذف نقطه حادثه‌خیز «فوران» با همکاری سپاه روح‌الله

روح‌اله شمسی، رئیس راهداری و حمل‌ونقل شهرستان خنداب در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم خنداب، گفت: عملیات زیرسازی گردنه «فوران» از اوایل پاییز توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه روح‌الله آغاز شد و با اجرای عملیات آسفالت این مسیر، عملیات این پروژه به اتمام رسید.

شمسی نبود تابلوهای هشداردهنده و گاردریل را به عنوان عوامل حادثه‌ساز در این محور دانست و اظهار کرد: باتوجه به اینکه براساس مطالعات انجام شده نصب گاردریل در این گردنه به دلیل کاهش دید رانندگان امکان‌پذیر نیست، برای کاهش حوادث رانندگی در این گردنه اقدامات ایمن‌سازی با نصب‌ چراغ‌های چشمک‌زن و گل‌میخ در حال انجام است.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل شهرستان خنداب گفت: همچنین کار نصب تابلوهای هشدار دهنده در محور «فوران» در حال انجام است. باتوجه به اهمیت مسیر گردنه «دهچال» به «فوران» عملیات بهسازی و رفع نقطه حادثه‌خیز این گردنه قبل از ابلاغ بودجه سال ۹۶ در حال انجام است.

شمسی با اشاره به اصلاح و حذف نقطه حادثه‌خیز پیچ «نصیرآباد» گفت: قوس قائم این پیچ حذف شده و زیرسازی این نقطه حادثه‌خیز نیز به‌زودی با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران آغاز می‌شود.

وی افزود: تکمیل این پروژه نیازمند دو میلیارد ریال اعتبار است و به‌ محض تکمیل عملیات زیرسازی، آسفالت این پروژه آغاز می‌شود.

ضرورت رفع ۳ نقطه حادثه‌خیز خنداب برای کاهش تصادفات

رئیس راهداری و حمل‌ونقل شهرستان خنداب با اشاره به دیگر نقاط حادثه‌خیز شهرستان خنداب گفت: ۳ نقطه حادثه‌خیز «میثم آباد»، «فاراب» و «چخماق‌تپه» نیازمند اجرای عملیات اصلاح و رفع است.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی نقطه حادثه‌خیز «چخماق‌تپه» در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خنداب:

حرکت لاک‌پشتی عملیات اجرایی محور پل‌دوآب-خنداب 

سعدی، رئیس راه و شهرسازی شهرستان خنداب در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری نسیم خنداب با اشاره به محور پل‌دوآب-خنداب گفت: ۹۵ درصد از عملیات احداث پل و ابنیه‌های این محور با ساخت و بهره‌برداری ۴۵ پل به اتمام رسیده است.

وی افزود: با تکمیل عملیات احداث پل در ابتدای روستای خانقاه عملیات عمرانی این محور به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور پل دوآب-خنداب در مسیر رفت‌وبرگشت در دستور کار پیمانکار این پروژه قرار دارد، گفت: این مسیر شامل آسفالت ۳ کیلومتر در محدوده روستای دهسد تا اناج، و ۷ کیلومتر در حدفاصل روستای اناج تا دهشیرخان است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان خنداب با اشاره به مشکلات مالی پروژه پل‌دوآب-خنداب گفت: در صورت رفع مشکلات مالی و پرداخت معوقات پیمانکار، پروژه تا پایان آذرماه به اتمام می‌رسد.

ایمن‌سازی و تکمیل محور پل‌دوآب-خنداب مطالبه ۶ ساله مردم 

محور پل‌دوآب-خنداب یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی شهرستان خنداب است، محوری که این شهرستان و بسیاری از روستاهای اطراف آن را به مرکز استان متصل می‌کند.

از چشم انتظاری مردم شهرستان خنداب برای ایمن‌سازی و تکمیل این پروژه بیش از ۶ سال می‌گذرد، پروژه‌ای که به گفته مسئولان، مشکل اصلی آن برای تکمیل عملیات بهسازی و ایمن‌سازی، عدم تخصیص اعتبار و مسائل مالی است.

انتهای پیام/ف

تگها: نسیم خنداب, پروژه پل‌دوآب-خنداب, تخصیص اعتبار, گردنه فوران, پیچ قاسم آباد, اخبار روز

کانال تلگرامی نسیم خنداب
» مطالب مشابه

نظرات:

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *