بازدید: 1182 | تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1398
به گزارش پایگاه خبری نسیم خنداب،قدرت الله ابراهیمی، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب در خصوص طرح تفکیک جنسیت در مدارس خنداب گفت: کل دانش آموزان ابتدایی شهری حدود ۷۵۰ نفر هستند که ۴۰۰ نفر در دوره اول ابتدایی (اول ، دوم و سوم) و ۳۸۰ نفر در دوره دوم ابتدایی (چهارم ، پنجم و ششم )در پنج مدرسه تحصیل می‌کنند.

ابراهیمی افزود: بخشی از دانش آموزان در مدرسه عمار یاسر ۶ پایه و کاملاً پسرانه و مدرسه معصومیه ۶ پایه و کاملاً دخترانه مشغول به تحصیل هستند و مدارس شهید رجایی، شهدای قلعه و امام مهدی حصار هم به‌صورت مختلط تحصیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: آنچه در آموزش اتفاق می‌افتد این است که در محیط مدرسه و محیط آموزشی، برنامه‌ها طوری حرکت کند که یک فرد با بودن در کنار جنس خودش شناخت آگاهانه و عمیقی  نسبت به دنیای اطراف، پیدا کند. اگر این اتفاق در مدرسه بیفتد، زمینه برای تربیت صحیح آماده می‌شود و این نگاهی است که ما از دیدگاه نظری به آموزش داریم. اما نگاه تربیتی بر اساس مبانی عقلی و دینی است و این تربیت درست جز باهم جنس بودن اتفاق نمی‌افتد.

طرح تفکیک جنسیت جزئی از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خنداب ضمن اشاره به اینکه طرح تفکیک جنسیت جزئی از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است بیان کرد: مهارت‌هایی که باید یک دختر آموزش ببیند با یک پسر بسیار متفاوت است. وقتی تفکیک جنسیت انجام شود رویکرد آموزشی در هر مدرسه با توجه به جنسیت خودش صورت می‌پذیرد، رویکرد آموزشی در مدرسه دخترانه، مسائل تربیتی است و مهارت‌های لازم یک زندگی موفق برای دانش‌آموز دختر آموزش داده می‌شود و در بخش پسرانه هم متناسب با جنس خودشان کار تربیتی و آموزشی ارائه می‌شود.

وی افزود: تفکیک جنسیت، نگرش‌های تربیتی خانواده‌ها را از حالت سردرگمی درمی‌آورد و برنامه‌ریزی ما به سمتی پیش می‌رود که برنامه آموزشی بر روی فرزندان تأثیر مثبت داشته باشد. تسلط یک فرد بر مهارت‌های زندگی سالم و فرصت کار تربیتی و آموزشی مناسب‌تر از آثار مثبت هم‌جنس بودن مدارس، است.

در طرح تفکیک جنسیت به دنبال کیفیت‌بخشی آموزش هستیم

ابراهیمی تصریح کرد: در طرح تفکیک جنسیت ما به دنبال کیفیت‌بخشی آموزش هستیم و برای تحقق این امر همه مردم و مسئولین شهرستان باید دست در ست هم دهیم تا زیرساخت شهری و فرهنگ جامعه را آماده کنیم.

وی ادامه داد: در مورد تفکیک جنسیتی همه خانواده‌ها نیز مخالف نیستند و تعدادی از خانواده‌ها فرزندان خود را در مدارس عمار یاسر و معصومیه که کاملاً تفکیک‌شده است ثبت‌نام کرده‌اند اما خانواده‌هایی هم به دلیل بحث مالی جهت تهیه وسیله رفت‌وآمد و یا مسائل محلی و طی مسافت مخالف هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خنداب بیان کرد: اولیاء دانش آموزان باید بدانند روش تربیتی و آموزشی نسبت به ۲۰ سال پیش و زمان خودشان تغییر کرده و این اتفاق تفکیک جنسیت با همدلی و همکاری اولیا و مسئولین سطح شهرستان خواهد افتاد. در بحث تفکیک، هدف ما پیشرفت شهرستان است و در این مسیر بین ائمه جماعات، مدیران و اولیاء باید همکاری و همدلی ایجاد شود و هدف ما این است که در سال تحصیلی جدید اتفاق خوبی در سطح شهرستان بیافتد.

وی ضمن بیان اینکه جلساتی با اولیاء و انجمن اولیاء مدارس مختلط برگزارشده است و پیشنهاد‌ها مطروحه در حال بررسی است عنوان کرد: مردم از محله‌ای به محله دیگر نمی‌آیند و برخی مخالفت‌ها نیز به خاطر شرایط اقتصادی خانواده‌هاست که این‌ها مشکلاتی است که بر سر راه  هست. در خنداب زیرساخت شهری آماده نیست اتوبوس و مینی‌بوس برای رفت‌وآمد نیست اگر زیرساخت آماده باشد خانواده با ماهی ۲۰ هزار تومان می‌تواند هزینه ایاب و ذهاب فرزند خود را تأمین کند اما در خنداب زیرساخت آماده نیست وقتی شرایط نباشد مجبور هستیم به همین مختلط بودن بسنده کنیم. ما امیدواریم مسئولین سایر ادارات نهایت همکاری را با آموزش‌وپرورش داشته باشند.

شورای آموزش‌وپرورش  و  امربه‌معروف آمادگی تفکیک مدارس را دارند

ابراهیمی تشریح کرد: شورای آموزش‌وپرورش  و شورای امربه‌معروف آمادگی تفکیک مدارس را دارند و با توجه به فرصتی که تا شروع سال تحصیلی ۹۸ پیش رو داریم می‌توانیم این مهم را ساماندهی کنیم اما در این خصوص همکاری سایر ادارات را می‌طلبد که پای‌کار باشند و به بهترین نحو طرح تفکیکی اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: به لطف الهی در سال تحصیلی ۹۷ اتفاقات خوبی افتاد. برگزاری اولین همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز، برگزاری اولین همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور، و اجرای تکالیف مهارت محور و شناخت استعداد دانش آموزان برای اولین بار و همچنین تخصصی کردن معلمان در سه‌پایه چهارم و پنجم و ششم را در شهر خنداب داشتیم. که تخصصی کردن یک‌قدم خیلی بزرگی بود و باعث شد دانش آموزان در پایه‌های چهارم و پنجم و ششم با سه معلم کار کنند که یک آمادگی برای دوره راهنمایی بود. اوایل اجرای این طرح برخی خانواده‌ها مخالف بودند اما درنهایت بازخورد مثبت داشت.

انتهای پیام/

کانال تلگرامی نسیم خنداب
» مطالب مشابه

نظرات:

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *